Saturday, April 12, 2014

Masa Kini

Assalamualaikum. Hai.
Lame dah tak update blog. Sibuk la sangat kan. Kite dah habis belajar. Yeay. Syukur Alhamdulillah. Seronok la dah habis belajar tapi rindu. Rindu sangat. Sumpah rindu campus life.Wohoooo tak apa lah setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan.

So 12 May 2014 ni In shaa Allah kita officially Bachelor (Hons) in Accountancy holder. Yeay. Hadiah ni untuk mak abah, adik beradik tersayang, arwah Saiful dan semua kawan2 yang tak henti2 menyokong dan terus menyokong.

Campur tolak darab bahagi semua lebih kurang sebulan jugak duk goyang kaki kat rumah and ulang alik interview sana sini. Alhamdulillah first job as audit assisstant. Seronok. Bos okay and baik sangat. Tapi kepuasan bekerja tu yang aku sangat tekankan. Bila dah kerja baru aku tahu aku dan audit tak boleh bersatu. Seriusly aku tak minat buat audit. Aku tak dapat kepuasan bekerja plus environment office yang erm tak menggembirakan. Bukan tak happy tapi actually aku tak suka sangat. Bos selalu keluar and tinggalkan aku sorang2. Staf lain tak ada. Yang ada 2 orang budak praktikal. Sepanjang aku bekerja aku senyap sorang2 and if aku stress ke apa aku tak dapat nak luahkan. Aku tak ada pengalaman buat audit and aku ingat nak lah belajar sikit2. tapi kalau dah bosnya selalu sangat keluar and tak ada masa nak ajar semua then aku duk office tak buat apa2. Aku buat audit tue tapi ikut cara aku yang entah betul entah tidak. So aku tak happy. Dari aku teruskan baik aku quit kan.

Second job and Alhamdulillah sampai sekarng bertahan. Dekat Damansara. Aku kerja dekat company yang mana industry yang sedang company aku buat ni sangat2 lah aku idamkan. So aku pasang niat nak carik sebanyak mana experience sebab akak senior cakap company ni adalah 1 contoh company yang kita bole belajar banyak benda. Company kecik but sedang membangun. Aku happy buat apa yang aku sedang buat sekarang. Manage akaun company, deal dengan debtor untuk kutip balik semua hutang2 lapuk mereka. Deal dengan bank. Yeah happy la jugak.

Rezeki manusia masing-masing kan.Alhamdulillah semua kawan2 pun dah dapat kerja. Gudluck untuk semua. 

No comments:

Post a Comment

Thank u for the comment. I will reply later ok...:)