Sunday, July 29, 2012

Hai Mr Mercun


Hai Mr. Mercun yang hensem tapi berhati jahat. Nak kenal boleh? 

Bulan Ramadhan bakal melabuhkan tirainya dalam masa 20 hari macam tue dan Syawal bakal menjelmakan dirinya tak lama lagi. So bila Syawal dah nak masuk ni, benda yang paling popular dan femes orang paling suka ialah tak lain tak bukan "Mercun" lah kan. Semua orang suka mercun baik yang tua mahupon muda. Apalah istimewanya mercun tu eh? Aku yang cantik dan comel lote ni tak ade pon orang nak suke baik yang muda mahupon tua. Sobsob....Sukalah kat aku woiii....Suka mercun buat apa. Ok bab yang perasan dan promote diri sendiri tu hanya iklan semata2 ok. Dont take it serious.

Kat berita baik Buletin Utama, RTM, Radio Era, Radio Hot Fm dan sume jenis media massa lah tak termasuk majalah mangga yang erm yang yah paham2 sendirilah kan hebat mengatakan tentang mereka2 yang meletup lah, yang cedera lah, yang buta lah, yang kulit tertanggal lah dan macam2 lah pasal penangan mercun nie.

Kan dah cakap mercun tue bahaya tapi kenapa kita suka sangat main mercun tu ha? Apa yang best dan nikmat? Makan KFC lagi nikmat kot woi. Kenyang pon kenyang. Tapi adatlah manusia benda yang dilarang tue lah yang makin menjadi-jadi kita suka kan.

Rasanya nak halang semua orang dari main mercun memang tak boleh lah kot and mustahil semua orang nak ikut. Kalau dah ada mercun depan mata tak kan nak buat2 tak nampak pulak kan. Impossible impossible. So apa yang boleh kita buat sekarang, nak main mainlah. Tapi make sure yang kita tak cederakan diri kita sendiri dan orang sekeliling. Jaga keselamatan diri dulu baru boleh main. And yang paling paling paling penting, jangan nak susahkan orang lain. Sendiri cari pasal sendiri tanggung. Siapa suh degil sangat nak main mercun kan. Cakap orang2 tua tak nak dengar. Degil!




No comments:

Post a Comment

Thank u for the comment. I will reply later ok...:)