Tuesday, August 28, 2012

Kisah Hati

Assalamulaikum....Salam Aidilfitri...

Kenapa hati rasa kosong? Kenapa hati rasa sepi? Kenapa hati rasa tak seronok? Kenapa hati rasa macam ada sesuatu yang menyekat kegembiraan? Kenapa hati rasa nak menangis? Kenapa hati rasa sedih sangat? Kenapa hati rasa rindu? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Mengadulah pada Ya Allah. Hanya Allah yang boleh buat hati rasa kembali tenang. Hanya Allah yang boleh pulihkan kesedihan. Hanya Allah.

Hari tu pergi Batu Pahat, rumah Syida. Selamat bertunang Syida and Sam. I'm so happy for both of u.Harap kegembiraan akan sentiasa bersama kamu berdua.:)


"congratulations on your engagement my dear:)"

Aku tahu bila aku pergi ke sana air mata aku mungkin akan tumpah. Aku dah jangka. Memang betul. Pertama sebab, aku dapat sehelai baju arwah yang aku mintak dari kawan dia. Aku nak baju tu untuk pengubat rindu. Baju dia bau dia. Aku jadi rindu. Rindu sangat. Kedua, aku terkenang peristiwa di Batu Pahat Mall tempat air mata aku tumpah berbaldi-baldi time aku settle masalah kami tahun lepas. Seriusly, bila aku terpandang tempat park kereta aku macam terbayang-bayang kereta dia. Aku jadi rindu. Ketiga, aku teringat zaman Diploma dulu time aku gi rumah Syida pastue aku jumpa dia kat sana then kita orang balik sama-sama ke Selangor. Erm aku jadi rindu sangat-sangat. Entah bila rasa rindu ni akan hilang kan?

Mungkin ada yang mempertikaikan kenapa aku jadi selemah ini sedangkan dia hanya kekal as my ex hingga ke akhir hayat dia? Jawapannya senang aja. Aku berpisah dengan dia bukan kerelaan aku. Even lepas 2 tahun berpisah, aku still rindu dia, still mengharap kat dia, still teringat kat dia. Sampailah dia datang balik dalam hidup aku. Aku suka yang teramat walau aku tak mengaku. Then bila aku rasa aku dah betul-betul boleh terima dia dalam hidup aku, malam tu aku dapat berita yang dia dah pergi. Pergi bukan untuk jangka masa yang sekejap tapi untuk selamanya. Aku jadi kaku. Aku macam tak percaya. 

Semua yang di sekeliling aku akan cakap "Kalaulah aku jadi kau entah macam mana aku rasa?" Memang pada dasarnya aku nampak kuat even sometimes aku menangis bila aku rindu. Tapi percayalah, bila anda di tempat saya, secara automatik anda akan jadi kuat. Secara automatik anda akan jadi tabah. Siapa aje yang nakkan sad ending dalam seseuatu perhubungan kan? Aku pon nak jugak happy ending tapi aku tahu Allah Maha Mengetahui dari kita semua. Percayalah.


"cinta kau dan aku
takkan mungkin bersatu
untuk saat di dunia ini
mungkin kita bersama nanti di atas sana
biar ku setia menjaga cintamu
selamanya"

No comments:

Post a Comment

Thank u for the comment. I will reply later ok...:)