Friday, October 26, 2012

Sudah 100 Hari Rupanya

Assalamualaikum semua...Salam Aidil Adha...Lame rasenya aku tak jengah blog aku ni. Kengkangan masa membataskan segalanya membuatkan jarak silaturrahim antara aku dan blog ni tersangatlah jauh dan jauh.

Korang pernah jatuh cinta?
Korang pernah putus cinta?
Korang pernah hilang orang yang benar-benar korang sayang dan cinta?

Aku pernah rasa ketiga-tiganya. Aku jatuh cinta buat pertama kali dengan dia. Aku putus cinta dengan orang yang sama. Aku kecewa, juga dengan dia. Aku kembali sayang dan kasih pada orang yang sama. Dan akhirnya aku hilang orang yang sama untuk selama-lamanya. Kini apa yang boleh aku katakan aku sangat-sangat rindu pada dia. Jujur aku cakap aku rindu dia.

Kalaulah masa boleh di putar semula, jujur aku cakap aku mahu jadi yang terbaik untuk dia. Aku terkilan sehingga kini kerana aku rasa aku tak pernah gembirakan dia. Aku jarang luahkan apa yang aku rasa pada dia.Sehinggakan aku rasa dia pon agaknya tak tahu apa perasaan aku pada dia. Tapi demi Allah seriusly aku sayang dia selepas keluarga aku. Dia terlalu banyak tolong aku, dia sentiasa di sisi aku waktu susah senang aku. Dia pembakar semangat aku di saat aku gagal dalam perjalanan hidup aku. Dia yang sentiasa  di sisi aku.

Aidilfitri kali ini sangat berbeza rasanya. Juga Aidiladha kali ini juga jauh berbeza. Tiap Aidilfitri dia tak pernah lupa untuk menziarahi keluarga aku. Dia tak pernah lupa memberi aku duit raya. Tapi untuk tahun ini buat pertama kali sejak aku berkenalan dengan dia, aku tak dapat tatap wajah dia. Yang ada hanya sebuah pusara sepi yang aku ziarah bersama sekalung doa untuk dia. Aku rasa kelainan yang ada ini sangat perit untuk aku terima.

"Mak jangan risau. Saya akan tetap tunggu Zilla sampai bila-bila pon. Saya nak Zilla sorang aje"

Kata-kata yang selalu di ucapkan pada mak dia yang aku tak pernah tahu selama ini. Tapi sayang, semua ini dah berakhir. Tiap kali aku ingat kata-kata ni, hati aku diruntun sepi. Sepi...Sepi...Sepi...

Untuk hari yang ke 100 ini saya doakan perjalanan awak sentiasa dipermudahkan dan awak sentiasa bahagia di sana. Al Fatihah.

2 comments:

  1. sabarlah duhai hati :') Allah lebih menyayangi dirinya...moga dia bahagia disana..dan awak...terus lakarkan senyuman yang masih ada... :')

    ReplyDelete
  2. time kaseh awak...ye selagi ade senyuman, insya Allah sy akan terus berikan...:)

    ReplyDelete

Thank u for the comment. I will reply later ok...:)